Home Sweet Home - Livet hos mig

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2014

Aldrig nöjd?!

Av Sandra Andersson Kallin - 13 augusti 2014 10:22

Ibland undrar jag verkligen på riktigt om det är vårt största problem... Att aldrig vara nöjd, att alltid vilja ha mer, ha bättre... Man står på toppen men vill ändå alltid längre upp. Är det alltid grönare på andra sidan? Knappast, vi glömer så ofta bort att värdesätta det vi har. Hur ofta fokuserar vi mer på andra än på oss själva, vem är bättre vem är sämst....?! Ganska ofta skulle jag tyvärr vilja påstå. Rätt spännade och intressant att höra hur vi människor tänker. Oavsätt ålder så finns det alltid nått annat vi vill ha, nått nyare, nått bättre... Jag skäms på riktigt då jag tänker på hur dåliga vi generellt är på att uppskatta och värdesätta . Är vi verkligen aldrig nöjda?! Jag kan på riktigt säga att under de senaste året har jag verkligen börjat uppskatta det jag har i mitt liv och värdesätter saker och ting på ett helt annat sätt än tidigare. På riktigt, att kunna känna att man är nöjd med det man har i sitt liv är en härlig känsla! Sedan att man hela tiden kan förändra och förbättra, ja absolut men i det får man inte glöma bort att njuta av nuet för att hela tiden sikta på det bättre. Livet går upp och livet går ner, men har man en fast grund att stå på med ett liv som man i grund och botten är nöjd med så tror jag att det blir mindre ner och mer upp ;) Det kommer alltid att pratas, finnas avundsjuka och ja men ni vet... Men man får aldrig glöma bort det finns alltid en version, den andres version och så en sanning... Om vi slutar fokusera så mycket på andra och fokusera mer på oss själva, sluta göra allting så svår, acceptera vilka vi är och ta livet minut för minut, sortera bort sånt och sånna som bara tar energi så tror jag livet blir lite lättare.


Japp det här kommer från hon som har största kontrollbehovet, planeringsmani och magsår.... Hahahahaha Behöver jag tillägga att jag haft läkartid idag där vi pratat en hel del om vad jag måste ändra i mitt liv för att få lite ordning på mitt mående å framför allt mitt magsår som inte alls vill samarbete. Jag har otroligt fina människor i mitt liv och visa har nog inte ens en aning om hur otroligt mycket dom betyder för mig, hur mycket jag värdesätter att jag har dom i mitt liv. Men jag hoppas och tror att ni har en aning för jag försöker verkligen att påminna er om det ganska ofta :)


 

Igår var det hundträning med gruppen för första gången på lite mer än en månad tror jag. Skoigt som attan. Alla hundarna går liksom framåt i skyddet med stormsteg. Skoj skoj :) Även förarna går framåt. Att vi tänker, analyserar och utvärderar är och känns viktigt och jag tror att vi är rätt så duktiga på det i vår grupp faktiskt! Nu ser vi till att köra hårt och så tror och hoppas jag att de allra flesta är ute å tävlingsplanen i september! :D


Dante fick köra skydd och det är klart herr Grizzlymannen ska göra nått då också när vi kommer hem typ mitt i natten... Hahahaha Japp en spring tur på ca 5 km fick det bli och behöver jag tillägga att vi sov rätt så gott i natt :)


I dag är en ledig dag och jag har en plan för Dantes spår och ja, vid 7 i morse var vi ute för att lägga spår. Trött som attan och jag såg nog ut mer som ett vandrande lik. Men ja, planen kan tänkas fungera på sikt. Att sedan åka hem å sova vidare var planen, så oerhört trött hela tiden... Men nä, tog tag i tvätten istället, det där super roliga :P Hahahahaha Men kläderna blir rena och luktar gott och ja, sängen doftar ljuvligt med nytvättade sängkläder!


Jag inväntar min mamma och finaste lilla Nicole, mostersgullegris, som ska komma å besök en snabbis. Finaste gullungen som alltid är så nöjd med tillvaron. Sedan bär det iväg till en vän som jag inte sett eller träffat på länge - Mycket blandade känslor men jag tror det kommer bli bra å många sätt och vis <3


Så ja, jag är rätt nöjd med tillvaron. Jag har ett hem som jag verkligen trivs i och som verkligen känns hemma. För första gången på många år längtar jag att få komma hem på kvällarna, jag gillar att vara hemma och ja, jag väljer gärna att vara hemma Hahahahaha Knäppt, men så är det! Jag helt enkelt älskar´t ;) Aldrig nöjd!? Joooooo´ra det är jag - Tro mig!


                 


Sometimes you just have to stop worrying, wondering and doubting. Have faith that things will work out, maybe not how you planned, but just how its meant to be - Just saying!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Andersson Kallin - 5 februari 2015 18:55

2015 och ja, det har hittills varit ett mycket bra år! Som sagt livet är annorlunda och väldigt mycket bättre. Att prioritera sig själv är det bästa jag någonsinn börjat göra. It´s all about me - Å det är så mycket bättre! Det sägs att man har två li...

Av Sandra Andersson Kallin - 4 september 2014 23:00

Ja, alltså den här veckan har verkligen varit upp och ner... Men huvudet är upp och fötterna är ner :) Precis som det ska vara. I lördags var det hundträning och vi startade upp med lydnad ;) Fjanten går fint och efter träningen i tisdags känner jag ...

Av Sandra Andersson Kallin - 29 augusti 2014 11:11

Ja så känns det idag! Allvarligt! Ja, det verkar trots allt som om jag har lite muskelr i min kropp ändå... Igår startade jag upp min morgon med Muskelbehandling. Jag gick dit med öppetsinne och inga förväntningar alls mer än att det mest troligt sku...

Av Sandra Andersson Kallin - 27 augusti 2014 22:31

Som alla vet som känner mig är planering i mitt liv a och o. Att flytta hemifrån i tidiga år och samtidigt både plugga och jobba är inte det lättaste. Samtidgt få ihop en vardag där man ska hinna med vänner, familj, pojkvän och allt annat som hör ton...

Av Sandra Andersson Kallin - 18 augusti 2014 12:29

En härlig helg till ända och nu är det måndag! Helgen har innehållit jobb, hundträning, vänner och familj - Bästa blandningen helt klart! Å jisses vad jag har skrattat i helgen - Underbart, var länge sedan jag skrattade så mycket.   Fredagskvälle...

Presentation


Sandra heter jag och bor i den lilla staden Örnsköldsvik. 30+ Bor med mina 2 Dobermannhanar och mina naken katter. Hundarna och katterna är en väldigt stor del av mitt liv. Lägger även ner en hel del tid på heminredning då jag tycker det är väldigt roligt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards