Home Sweet Home - Livet hos mig

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2014

Långsiktiga mål och planering - Å avkoppling vid havet

Av Sandra Andersson Kallin - 27 augusti 2014 22:31

Som alla vet som känner mig är planering i mitt liv a och o. Att flytta hemifrån i tidiga år och samtidigt både plugga och jobba är inte det lättaste. Samtidgt få ihop en vardag där man ska hinna med vänner, familj, pojkvän och allt annat som hör tonåren till bidrog till att jag vääääldigt tidigt fick lära mig att planerara för att få mitt liv att fungera. Givetvis har det här hängt med då jag gillar att ha många bollar i luften samtidigt. Att sätta upp mål, långsiktiga mål, och ha en plan för att uppnå dom tror jag är sunt oavsett vad det handlar om. Träning, hundträning, jobb, skola - Ja, you name it! Att ha mål innebär kort och gott i min värld att man måste ha en plan!


För ca 2 år sedan bestämde jag mig för att jag måste göra nått åt mitt liv som faktiskt var långt ifrån bra. Det var dags att börja prioritera mig själv - Det långsiktiga målet blev jag. Egoistiskt... Ja, kanske lite. Planen har ändrats en del efter vägen men målet har varit detsamma. Ett av delmålen var att faktiskt gå ner i vikt. Jag började träna, även här med ett långsiktigt mål. Inga dieter, inget sluta äta, inget träna ihjäl mig... Nu ca 2 år snare har jag en bit kvar men mååååånga kilon lättare och 10 klädstorlekar mindre - Helt okej! Idag ringde min läkare för att glatt meddela att förra veckans provresultat faktiskt för första gången på 2 år visade en förbättring, en ytters liten förbättring, men än dock en förbättring. Happyface - Japp! Stress var ett annat delmål, nu har jag kommit så pass långt att jag faktiskt kännnär jag blir stressad - Ett steg till i rätt riktning :) Ja, jag gillar mål och jag gillar planering! Tror många tycker jag planerar lite för mycket och ja, visst kan det vara så, men för att få mitt liv att fungera även i dagsläget med jobb, hundar, träning, katter och allt annat som hör till måste jag planera för att alla ska få sitt och för att jag ska må bra. Av att faktiskt sätta upp mål och plan för hundträning under dessa år blev det ganska roligt och rätt lättsamt att sätta upp mål och planering för min egen träning också. Ja som sagt planering är en stor del av mitt liv å, jaaaa jag gilla´t!

 


Igår var det hundträning i Härnösand. Vi körde igång lydnaden tidigare då vi kände att här behöver vi mer tid. Givetvis som alltid finns det massa finlir att fila på i lydnaden. Dante är duktig och väldiogt lättsam och rolig att jobba med! Det som är härligt med honom är att när vi går ut på planen så är det vi, han och jag - Värt massor! Samma känsla börjar infinna sig i skyddet! Det kan bli fel och Dante kan vara olydig men det är fortfarande VI - Härlig känsla faktiskt!


I dag var en ledig dag och jag kände att havet lockade i massor. Havet är bästa avkopplingen! Så ja, jag packade in alla fyra katterna i bilen och givetvis även dogsen. Ringde mamma så tog hon med sig Nicole och Håkan. Det blev en dag vid havet och givetvis var kameran med. Jag är så otroligt stolt över min mamma som verkligen ordnat upp sitt liv. Även otroligt glad och tacksam för att jag har inte bara fått tillbaka min mamma utan en av mina allra bästa vänner.

       


Efter turen till havet blev det lunch på mitt andra jobb -  Pizzerian i Holmen :) Mohammed tyckte vårt sällskap var så braigt så han bjud på maten ;) Eller om det var för att bli av med oss - Vem vet Hahahahahaha Vi har känt varandra länge och jag är glad att ha honom i mitt liv faktiskt, trots att han idag glatt berättade för min mamma att jag blivit riktigt arg på honom en gång på jobbet för väldigt många år sedan och kallat honom för jävla as framför massor av kunder... Hahahahaha Jisses, behöver jag säga att jag faktiskt blev lite röd om kinderna :)


Sedan bar det vidare till Flärke för ett besök hos Marita och Roger å deras härliga kids! På agendan stod blondering av Almas hår. Det var spännande men resultat blev bra och godkänt - Tiiiihiiii! :) Bjöds på middag gjorde jag också - Miljoners tack, superduper gott! Även kaffe, surr och givetvis bästa sällskapet <3


Kvällen fortsatte hemme med Idol och besök av Peter och Soffan. De hade med sig melon och vindruvor - Mumms! Massa surr å massa skratt - Precis som det ska vara!


Nä nu är det bara sikta in sig på i morgon - En ny dag och en ny plan! ;)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Andersson Kallin - 5 februari 2015 18:55

2015 och ja, det har hittills varit ett mycket bra år! Som sagt livet är annorlunda och väldigt mycket bättre. Att prioritera sig själv är det bästa jag någonsinn börjat göra. It´s all about me - Å det är så mycket bättre! Det sägs att man har två li...

Av Sandra Andersson Kallin - 4 september 2014 23:00

Ja, alltså den här veckan har verkligen varit upp och ner... Men huvudet är upp och fötterna är ner :) Precis som det ska vara. I lördags var det hundträning och vi startade upp med lydnad ;) Fjanten går fint och efter träningen i tisdags känner jag ...

Av Sandra Andersson Kallin - 29 augusti 2014 11:11

Ja så känns det idag! Allvarligt! Ja, det verkar trots allt som om jag har lite muskelr i min kropp ändå... Igår startade jag upp min morgon med Muskelbehandling. Jag gick dit med öppetsinne och inga förväntningar alls mer än att det mest troligt sku...

Av Sandra Andersson Kallin - 18 augusti 2014 12:29

En härlig helg till ända och nu är det måndag! Helgen har innehållit jobb, hundträning, vänner och familj - Bästa blandningen helt klart! Å jisses vad jag har skrattat i helgen - Underbart, var länge sedan jag skrattade så mycket.   Fredagskvälle...

Av Sandra Andersson Kallin - 13 augusti 2014 10:22

Ibland undrar jag verkligen på riktigt om det är vårt största problem... Att aldrig vara nöjd, att alltid vilja ha mer, ha bättre... Man står på toppen men vill ändå alltid längre upp. Är det alltid grönare på andra sidan? Knappast, vi glömer så ofta...

Presentation


Sandra heter jag och bor i den lilla staden Örnsköldsvik. 30+ Bor med mina 2 Dobermannhanar och mina naken katter. Hundarna och katterna är en väldigt stor del av mitt liv. Lägger även ner en hel del tid på heminredning då jag tycker det är väldigt roligt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards