Home Sweet Home - Livet hos mig

Direktlänk till inlägg 4 september 2014

This Is How We Roll - This Is How We Do

Av Sandra Andersson Kallin - 4 september 2014 23:00

Ja, alltså den här veckan har verkligen varit upp och ner... Men huvudet är upp och fötterna är ner :) Precis som det ska vara. I lördags var det hundträning och vi startade upp med lydnad ;) Fjanten går fint och efter träningen i tisdags känner jag att jag vet var jag har honom i lydnaden. Han gör det vi ska göra, fina hunden

Efter jobbet i lördags var det planerat utgång med goda vänner sedan länge. Trött efter tidig morgon och inte hunnit äta... Ja, en otroligt trevlig kväll å onykter var jag, ja ni läste helt rätt! Det dröjer nog till nästa gång dock ;)


I måndags var det måndagsmys hos mig i gott sällskap! Morotskaka var bakad, kaffe kokat, Iste blandat och Idol på TV. Jag gillar måndagar, har alltid gjort tror jag. Jag gillade skolan när jag var yngre och efter som jag alltid jobbat helger så känns nog nästan måndagar som starten på min helg tror jag ;) Så ja, Måndagsmys är infört hos mig - Älskar´t! Å baka gör jag ju mer än gärna bara jag slipper äta det själv, tur jag har vänner som gillar det jag bakar Tiiihiiii

 

Therese som har Himlen Runt Hörnet här i Örnsköldsvik la ut en bild på en skylt till en gemensam bekant på facebook och ja, gissa om den passar helt perfekt hemma hos mig Hahahaha Bästaste liksom! Måste passa på att göra lite reklam för Himlen Runt Hörnet, det finns galet mycket fina saker och nu har det kommit in massa höst nytt - Man kan typ shoppa ihjäl sig där!

 


I Tisdags var det fullspäckad dag med läkarbesök, muskelbehandling, jobb och hundträning. Veckan innan var mina provsvar förbättrade... Nu försämrade... Nu är det akutremiss till nästa instanns, hoppas bara på det bästa men vilket som så är det den här ovisheten och väntan som gör att man inte mår riktigt hundra. När man vet då vet man och då är det bara att gilla läget och göra det bästa av allt liksom. Jag hoppas nu att det verkligen är mitt magsår som är problemet och att de inte hittar vad de misstänker. Så jooo, ibland behöver man nog lite rock ´n roll för att ha ett happyface ;) Men muskelbehandlingen har verkligen gjort underverk! Fytusan vad mycket mer rörlig jag är! Helt underbart! Allvarligt talat, även om jag var helt förstörd efter första besöket så var det ett riktigt halleluljamoment efter andra besöket!


På jobbet så har vi galet mycket nu - Jätte roligt! :D Samtidigt som vi har galet mycket på jobbet så försöker både jag och min kollega i receptionen få ordning, reda och struktur i våra liv - Det går sisådär Hahahahaha Skämt å sido, det går jätte bra faktiskt! Monica åkte i väg och köpte varsitt block åt oss, ett rosa till mig och ett lila till henne. Så nu kan vi göra våra to do lists och bara bocka av ;)  En rosa fin penna till receptionsdisken inhandlades också Hihihih

 

Igår fick jag bästa besöket, Mari, min härliga vän som jag gick gymnasiet med! Jisses vad roligt det var! Det är säker 1,5 år sedan vi sågs senast och ja det är lustigt hur det är med vissa, det kändes typ som om det var igår vi sågs ändå. Skrattade och babblade i massor och tiden gick alldeles för fort. Men ny dejt inbokad snart så det känns bra! :D Soffan, Peter å Hassan kom förbi för onsdagsmys också :) Morotskaka och cupecakes serverades. Hassan och jag har varit vänner så länge jag kan minnas och jag är glad att ha han i mitt liv, som en av mina bättre vänner, precis som resten av hans familj. Han har funnits där många gånger då jag varit nere och alla borde ha en egen Hassanvän i sitt liv, han är liksom som en storebror. Peter å Soffan dom är typ lika knäppa som mig och det skrattas alltid - Underbart!

 


I helgen är det tävlingar, hundtävlinga, för hela slanten. På lördag är det svenskaskyddstävlingar och jag är spårläggare ;) Skoj! Men det blir en tidig morgon i Härnösand. På Söndag är det min och Dantes tura att göra debut i BSL 1 - Ska bli skoj! :) Hihihihi Spåret har vi fått till fint igen och lydnaden har han så ja vi kör bara helt enkelt! :D Vi skulle startat en IPO 1 men vi är inte klara i skyddet, å vad tusan - Ingen bråska här inte. Kvalité före kvantitet helt enkelt! ;) 

 


På måndag är min gymvila helt slut och jag får köra igång igen - Härligt och jag vill lova att det behövs, eller ja endorfin behövs ;) Jo´ra jag vet att det kan fås på annat sätt med jag föredrar träning just nu helt enkelt - Så det så! En bekant skrev till mig en kväll att terapi med endorfinbehandling måste vara en toppen affärsidé och jag är banne mig beredd att hålla med Hahahaha Fast jag tänkte gym kombinerat med terapi, han tänkte terapi kombinerat med annat :P


Under veckan har jag även fått andra roliga nyheter, eller faktiskt förra veckan. Jag liksom ja, blev glad av den här nyheten hur konstigt den än kommer att verka längre fram Hahahahaha Ibland är det det mest otänkta som verkar vara det allra bästa! :) Jag tror verkligen att vi inte får glöma bort att vara glada för varandras skull här i livet, att liksom hjälpa och stötta varandra är så mycket roligare - Att se andra som man bryr si om vara lyckliga å lyckas är oslagbart, man mår liksom bra av det!


Nä, nu är det banne mig dags att dejta kudden. Jobbat till 21.30, spårat med Dante å nu lyxas det med Te. Grizzly tycker gott han kan sitta på soffan brevid - Finaste gullet

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Andersson Kallin - 5 februari 2015 18:55

2015 och ja, det har hittills varit ett mycket bra år! Som sagt livet är annorlunda och väldigt mycket bättre. Att prioritera sig själv är det bästa jag någonsinn börjat göra. It´s all about me - Å det är så mycket bättre! Det sägs att man har två li...

Av Sandra Andersson Kallin - 29 augusti 2014 11:11

Ja så känns det idag! Allvarligt! Ja, det verkar trots allt som om jag har lite muskelr i min kropp ändå... Igår startade jag upp min morgon med Muskelbehandling. Jag gick dit med öppetsinne och inga förväntningar alls mer än att det mest troligt sku...

Av Sandra Andersson Kallin - 27 augusti 2014 22:31

Som alla vet som känner mig är planering i mitt liv a och o. Att flytta hemifrån i tidiga år och samtidigt både plugga och jobba är inte det lättaste. Samtidgt få ihop en vardag där man ska hinna med vänner, familj, pojkvän och allt annat som hör ton...

Av Sandra Andersson Kallin - 18 augusti 2014 12:29

En härlig helg till ända och nu är det måndag! Helgen har innehållit jobb, hundträning, vänner och familj - Bästa blandningen helt klart! Å jisses vad jag har skrattat i helgen - Underbart, var länge sedan jag skrattade så mycket.   Fredagskvälle...

Av Sandra Andersson Kallin - 13 augusti 2014 10:22

Ibland undrar jag verkligen på riktigt om det är vårt största problem... Att aldrig vara nöjd, att alltid vilja ha mer, ha bättre... Man står på toppen men vill ändå alltid längre upp. Är det alltid grönare på andra sidan? Knappast, vi glömer så ofta...

Presentation


Sandra heter jag och bor i den lilla staden Örnsköldsvik. 30+ Bor med mina 2 Dobermannhanar och mina naken katter. Hundarna och katterna är en väldigt stor del av mitt liv. Lägger även ner en hel del tid på heminredning då jag tycker det är väldigt roligt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards