Home Sweet Home - Livet hos mig

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2014

Överkörd av tåget...?!

Av Sandra Andersson Kallin - 29 augusti 2014 11:11

Ja så känns det idag! Allvarligt! Ja, det verkar trots allt som om jag har lite muskelr i min kropp ändå... Igår startade jag upp min morgon med Muskelbehandling. Jag gick dit med öppetsinne och inga förväntningar alls mer än att det mest troligt skulle göra lite ont. Ja, men fy helvete (ja jag svär i skrivt) vad ont det gjorde. Massa låsningar i ryggen och nacken. Svullna och öma muskler. Alltså ja, jag vill lova att just där å då och även idag önskar jag att jag aldrig hade gått dit. Jag har ganska hög smärtgräns men ja... Inte nog med att han grejade med musklerna i nacken och ryggen. Axlarna fick sig också en genomgång å så även benen och höfterna... Helt sinnessjukt vad ont det gjorde... Japp, mycket gnäll men ja... Jissesamalia säger jag bara! När det äntligen var klart var jag rätt glad kan jag säga! Men yr var jag, helt sjukt! Hahahahaha Å vad säger han då! Jo, i morgon kommer du ha väldigt mycket ondare... Say WHAT?! Jo´ra! Å jag skulle vara väldigt trött, fick/får inte träna och måste ta det väldigt lugnt. Dricka massa vatten var ett måste, för annars kan man tydligen få någon form av kramp i musklerna.... Ja, under gårdagen var jag rätt så matt och trött, men trött på ett bra sätt. På affären då jag handlade inhandlades det lite tycka syndom mig själv blommor för att ha på köksbrdet - Till mig från mig helt enkelt! ;)


 


Jag fick hemleverans av nyplockade äpplen efter jobbet och då måste man ju baka äppelkaka :) Jag älskar att ha mycket folk omkring mig. Jag gillar att ha folk hemma, ja ni vet så där mysigt på något sätt liksom. I går var det fullt hus i mitt lilla kök och jag gillar det på alla sätt och vis! 5 vuxna och 1 barn å så alla djuren - Underbart! :D Äppelkakan gick hem och den blev riktigt god faktiskt!


 


Hundarna fick inget annat än korta promenader igår men dom var lika nöjda med det. Vi myste ner oss i sängen redan vid 21.30 igår kväll och det blev många timmars sömn faktiskt. Men att vakna upp i morse var ingen dans på roser. Den känns typ som att jag blivit överkörd av tåget... Allvarligt! Ja, nog tusan har jag ondare idag. Men jag tror och hoppas att det är ett steg i rätt riktning... På tisdag, då är det dags igen, jag gruvar mig redan men jag ska dit och ge det här en chans, för blir jag bättre är det verkligen värt det!


I helgen kommer min lillebror från Sundsvall och hälsar på - Storasysters gullegris! Hihihi Ja jag är nog en rätt så jobbig storasyster som gärna kramas och myser med mina småsyskon, som för övrigt inte är så små längre, när dom kommer - Men när det är så sällan man ses numera då alla har sitt vill man verkligen ta tillvara på tiden då man ses!


Så precis som de senaste helgerna är det jobb, familj, vänner och hundträning som denna helg bjuder på - Me like!


Trevlig helg!  

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Andersson Kallin - 5 februari 2015 18:55

2015 och ja, det har hittills varit ett mycket bra år! Som sagt livet är annorlunda och väldigt mycket bättre. Att prioritera sig själv är det bästa jag någonsinn börjat göra. It´s all about me - Å det är så mycket bättre! Det sägs att man har två li...

Av Sandra Andersson Kallin - 4 september 2014 23:00

Ja, alltså den här veckan har verkligen varit upp och ner... Men huvudet är upp och fötterna är ner :) Precis som det ska vara. I lördags var det hundträning och vi startade upp med lydnad ;) Fjanten går fint och efter träningen i tisdags känner jag ...

Av Sandra Andersson Kallin - 27 augusti 2014 22:31

Som alla vet som känner mig är planering i mitt liv a och o. Att flytta hemifrån i tidiga år och samtidigt både plugga och jobba är inte det lättaste. Samtidgt få ihop en vardag där man ska hinna med vänner, familj, pojkvän och allt annat som hör ton...

Av Sandra Andersson Kallin - 18 augusti 2014 12:29

En härlig helg till ända och nu är det måndag! Helgen har innehållit jobb, hundträning, vänner och familj - Bästa blandningen helt klart! Å jisses vad jag har skrattat i helgen - Underbart, var länge sedan jag skrattade så mycket.   Fredagskvälle...

Av Sandra Andersson Kallin - 13 augusti 2014 10:22

Ibland undrar jag verkligen på riktigt om det är vårt största problem... Att aldrig vara nöjd, att alltid vilja ha mer, ha bättre... Man står på toppen men vill ändå alltid längre upp. Är det alltid grönare på andra sidan? Knappast, vi glömer så ofta...

Presentation


Sandra heter jag och bor i den lilla staden Örnsköldsvik. 30+ Bor med mina 2 Dobermannhanar och mina naken katter. Hundarna och katterna är en väldigt stor del av mitt liv. Lägger även ner en hel del tid på heminredning då jag tycker det är väldigt roligt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards