Home Sweet Home - Livet hos mig

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2014

Ett gott skratt förlänger livet - Tror jag kommer leva länge

Av Sandra Andersson Kallin - 18 augusti 2014 12:29

En härlig helg till ända och nu är det måndag! Helgen har innehållit jobb, hundträning, vänner och familj - Bästa blandningen helt klart! Å jisses vad jag har skrattat i helgen - Underbart, var länge sedan jag skrattade så mycket.


Fredagskvällen körde jag fredagsmys på mitt eget vis hemma vid med dom allra bästa vid min sida - Djuren <3

 

Lördagen startade jag upp ganska tidigt. Kvalitetstid vid havet med dogsen, bättre start går inte att få! GrizzlyBjörnen bjöd på sig själv ordentligt! Man kan inte annat än bli glad av denna härliga hund! Personlighet har han och bilderna här nedan är verkligen han! Underbara hund! Älskar verkligen denna hund! Han är speciell min lilla soffhund! Hahahaha ja han bjuder alltid på sig själv och är så gott som alltid en glad hund och otroligt snäll, alldeles för snäll. Men bästaste knäppaste GrizzlyBjörnen <3


   


Jag och Annica bestämde oss för att samåka ner till träningen. Väl nere i Härnösand startade vi upp med lydnad. Jag har medvetet dragit upp Dante i lydnaden vilket givetvis resulterar i lite hmmm ja vad ska jag säga lite ja olydnad ibland kanske. Han är lättsam att plocka ner och kräva att han ska göra rätt men jag vill ha upp han lite mer, jag vill ha det där lilla extra drivet. Han tar för sig mer och jag gillar det! När det var dags för skyddet hade jag tänkt låta någon annan hålla då mina axlar inte alls är i bra skick just nu... Men ja, hur blev det. MIN hund var jätte olydig. Han brukar alltid ligga lugnt vid min sida till dess att jag startar upp honom. Men nej då den här gången var han uppe medan jag och Torbjörn pratade om vad vi skulle göra och skulle minnsan hoppa å bita. Blandade känslor, duktig hund som tar för sig Hahahahahaha Men jävla hund som gör nått utan att jag sagt att du får! Hahahahaha Jag blev arg men inte för arg - Jag lär mig tror jag. Dante köpte det och vi kunde faktiskt köra på. Fanns ingen konflikt kvar utan den löstes upp och just där och då var det vad som var värt mest. Han blir annars lätt passiv då jag korrigerat honom och det har varit små svårt att lösa upp honom, där sitter det så klart hos mig men jag tror vi börjar få kläm på det. Att kunna säga fyyyyyy du gör fel men nujobbar vi vidare och gör rätt, alltså att lösa upp hunden efter en korrigering är inte min starka sida men jag jobbar stenhårt på det och jag tror att jag lär mig eftersom :)  Men så ja, passet kan sammanfattas med attityd och OLYDNAD! Heja oss! :D

 

Lördagskvällen spenderades hos Soffan och Peter där det grillades pizza - Ja, ni läste rätt! Å vet ni vad det var jätte gott, faktiskt! Super kväll på många sätt och vis och med massor av skratt!


Vi fortsatte kvällen med utgång faktiskt. Ett besök på Statt hann vi med! Skoj att dom har öppnat upp igen. Sedan gick vi förbi Merry Can också. Var lite skojigt faktiskt! En minnesvärd kväll där jag på söndagen vaknade upp med ett leende på läpparna. Kan inte riktigt komma ihåg när jag skrattade så mycket senast. Tusen tack höörni, alla inblandade för en toppen kväll! Å vad hittade vi på statt Jooooo Hooch - Det ni! Hahahahahaha

 


Söndagen bjöd på lite familytime med bästaste systerdottern - Hon gör mig glad den där ungen! Alltid på strålande hurmör och nöjd med livet liksom <3 Fina fina gullis!

   

Mamma, Håkan, Nicole och jag tog en tur i den nya parken i Köpamanholmen också. Otroligt fint där ute med lite allt möjligt kring hörnet. Mysig och rätt rogivande att bara strosa omkring där. Jag hittade Plupp i skogen och Håkan tycker vi är så galet lika så givetvis tog vi ett kort på mig och plupp Hihihihihi Söndagen var en härlig dag med inga måste utan bara kvalitets tid  helt enkelt! Underbart - Mer sånt mer sånahär helger! ;)


              

 Vidare där i Köpmanholmen hittade jag den här stolen som stod som konst ute i skogen och givetvis fick jag lite idéer :D Hahahahaha Japp! Mina köksstolar har jag ju klätt in i vit fårpäls... Nästa gång jag ska göra om stolarna får det bli något liknade som nedan. Fast med en vit grund. Så himmlars fint!

 


Som sagt en härlig helg och är det verkligen så att ett gott skratt förlänger livet tror jag att jag kommer leva lääääänge! Efter jobbet ser jag framemot en härlig prommis med lite bomull för själen med bästaste Kristin <3


Trevlig kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Andersson Kallin - 5 februari 2015 18:55

2015 och ja, det har hittills varit ett mycket bra år! Som sagt livet är annorlunda och väldigt mycket bättre. Att prioritera sig själv är det bästa jag någonsinn börjat göra. It´s all about me - Å det är så mycket bättre! Det sägs att man har två li...

Av Sandra Andersson Kallin - 4 september 2014 23:00

Ja, alltså den här veckan har verkligen varit upp och ner... Men huvudet är upp och fötterna är ner :) Precis som det ska vara. I lördags var det hundträning och vi startade upp med lydnad ;) Fjanten går fint och efter träningen i tisdags känner jag ...

Av Sandra Andersson Kallin - 29 augusti 2014 11:11

Ja så känns det idag! Allvarligt! Ja, det verkar trots allt som om jag har lite muskelr i min kropp ändå... Igår startade jag upp min morgon med Muskelbehandling. Jag gick dit med öppetsinne och inga förväntningar alls mer än att det mest troligt sku...

Av Sandra Andersson Kallin - 27 augusti 2014 22:31

Som alla vet som känner mig är planering i mitt liv a och o. Att flytta hemifrån i tidiga år och samtidigt både plugga och jobba är inte det lättaste. Samtidgt få ihop en vardag där man ska hinna med vänner, familj, pojkvän och allt annat som hör ton...

Av Sandra Andersson Kallin - 13 augusti 2014 10:22

Ibland undrar jag verkligen på riktigt om det är vårt största problem... Att aldrig vara nöjd, att alltid vilja ha mer, ha bättre... Man står på toppen men vill ändå alltid längre upp. Är det alltid grönare på andra sidan? Knappast, vi glömer så ofta...

Presentation


Sandra heter jag och bor i den lilla staden Örnsköldsvik. 30+ Bor med mina 2 Dobermannhanar och mina naken katter. Hundarna och katterna är en väldigt stor del av mitt liv. Lägger även ner en hel del tid på heminredning då jag tycker det är väldigt roligt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards